کسب و کار

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) که به آن بازاریابی آشناسازی یا بازاریابی وابسته نیز گفته می شود یک روش مرسوم میان بازاریاب‌ها برای توسعه و رشد فروش به صورت آنلاین است. این روش بازاریابی به نفع برند و بازاریاب افیلیت است. همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» در ازای پرداخت یک مبلغ مشخصی صورت می‌گیرد و تقریبا مخالف بازاریابی سنتی و قدیمی است.

همکاری در فروش یا (Affiliate Marketing) چیست؟

بازاریابی معرف (Affiliate marketing) یک روش بازاریابی است که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که بازدید‌کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع داده‌اند، پاداش می‌دهد. برای مثال سایت‌ها برای ارجاع بازدیدکنندگان جدید یا خریداران جدید هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی را انجام داده پرداخت می‌کنند. این صنعت چهار بازیگر اصلی دارد: محصول، شبکه، ناشر و مشتری.

همکاری در فروش نوعی از بازاریابی است که محصولات و خدمات دیگران را در قبال دریافت کمیسیون برای فروش یا ارائه خدمات در سایت، وبلاگ یا از طریق لینک‌های که در اختیار شما قرار داده می‌شود، به صورت آنلاین به کاربران دیگر معرفی کنید.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت بازاریابی آشناسازی، یعنی بازاریابی و معرفی کالا یا خدمات دیگران به منظور فروش کالا یا خدمات آن‌ها و استفاده مشترک از سود به دست آمده بر اساس توافق انجام شده. به نوعی بازاریابی پورسانتی برای افزایش فروش کالا یا خدمات در سایتی که افلیت سیستم (سیستم همکاری در فروش) را دارد؛ که به چند مدل از جمله کد HTML، اسکریپت و بنر که بعضی سایت‌ها و کانال‌ها در سایت و کانال خود قرار می‌دهند و یا گرفتن لینک URL و قرار دادن در مکان مناسب در اینترنت می‌گویند که هر بازاریاب یک کد مخصوص خود را دارد و هرکس از آن لینک یا بنر استفاده کند و باعث فروش محصول از سایت که افلیت را پشتیبانی می‌کند باعث کسب درآمد می‌شود.

پس بازاریابی معرف «افیلیت مارکتینگ» یا سرویس همکاری در فروش یک روند بازاریابی است که افیلیت یک مبلغی به ازای تبلیغ برند یا محصولات یک شرکت دریافت می‌کند «افیلیت به فردی می‌گویند که تبلیغات یک برند یا شرکت را بر عهده می‌گیرد.».

در بازاریابی آشنا سازی فردی که تبلیغ را بر عهده می‌گیرد به نحوی برند یا محصول را تبلیغ می‌کند که مردم را به محصولات جذب کند.

در این صورت باید فروش شرکت افزایش یابد و افیلیت به ازای افزایش میزان فروش، به طور توافقی مبلغی دریافت می‌کند.

در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» فروش یک محصول از طریق شبکه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد که در نهایت به وب سایت فروش شرکت لینک داده می‌شود.

نحوه همکاری در فروش (Affiliate Marketing) چگونه است؟

در مدل همکاری در فروش یا بازاریابی معرف، نحوه تبلیغات بر حسب محصولات متفاوت است و هر فردی یک روش تبلیغاتی برند یا محصول را بر عهده می‌گیرد.

اگر می‌خواهید یک همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» موفق داشته باشید باید سه گروه در بازاریابی مشارکت کنند:

1. فروشنده و سازنده محصولات
2. افیلیت یا تبلیغ‌کننده
3. مصرف کننده یا مشتری

همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» در صورتی موفق است که این سه گروه در مشارکت با یکدیگر باشند.

۱. فروشنده و سازنده محصولات

یک فروشنده، موسس شرکت، یک گروه در شرکت یا سازنده محصولات وظیفه ارائه محصول به بازار و افراد جامعه را دارند.

این تولید می‌تواند یک محصول فیزیکی همچون وسایل خانه یا لوازم آرایش باشد، یا یک سرویس خدماتی همچون خشکشویی آنلاین باشد.

در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» نیازی نیست فروشنده به صورت مستقیم در بازاریابی فعال باشد. با این حال، فروشنده یا سازنده محصولات باید افیلیت یا سرویس همکاری تبلیغاتی را راهنمایی کند تا در میزان فروش تاثیر بگذارد.

۲. افیلیت یا ناشر تبلیغاتی

به افیلیت، ناشر تبلیغاتی (Publisher) نیز می‌گویند. افیلیت می‌تواند یک فرد باشد که به تنهایی وظیفه تبلیغات و معرفی محصول را بر عهده می‌گیرد یا می‌تواند یک شرکت باشد که باید فروش و تعداد مشتریان بالقوه را افزایش دهد.

به بیان دیگر افیلیت یک روشی را انتخاب می‌کند تا خریداران را متقاعد به خرید کند و فروش محصولات را افزایش دهد. در این روش افیلیت باید ارزش و فواید خدمات یا محصولات شرکت را به دیگران معرفی کند.

اگر مشتری متقاعد به خرید نشد، افیلیت باید روش خود را تغییر دهد. در غیر این صورت به ضرر شرکت و خود افیلیت است.

معمولا افیلیت یک سری مخاطبان خاصی به منظور بازاریابی دارد که باید توجه مخاطبان را جلب کند و آنان را به محصول یا خدمات علاقمند سازد.

بنابراین شرکت یا سازنده محصولات باید افیلیت مناسبی انتخاب کنند که اکثر مخاطبان‌اش به محصول علاقمند شوند یا جذب محصول شوند.

۳. مصرف کننده یا مشتری

مصرف کننده یا مشتری (چه بداند یا نه) بخش مهمی از همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» هستند. چرا که در واقع افیلیت در شبکه اجتماعی، وبلاگ یا وب سایت خود، تبلیغات یا معرفی محصول را با آنان به اشتراک می‌گذارد.

هنگامی که مصرف کنندگان یا مخاطبان، یک محصول را می‌خرند یا از خدماتی استفاده می‌کنند، شرکت و افیلیت هر دو از فروش سود می‌برند.

در هر صورت، افیلیت باید از تکنیکی استفاده کند تا مخاطب و فروش شرکت به روش همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» افزایش یابد.

چگونه بازاریاب‌های افیلیت مبلغی به ازای تبلیغات دریافت می‌کنند؟

همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یک روش کم هزینه تبلیغاتی است که به سرعت نتیجه مورد نظر برند یا شرکت به دست می‌آید و باعث افزایش فروش محصولات یا شناخت خدمات به صورت آنلاین می‌گردد.

با این حال، چگونه افیلیت یا بازاریاب‌های افیلیت پس از تبلیغ یا لینک به شرکت یا برند، مبلغی دریافت می‌کنند؟ پاسخ کمی پیچیده است.

همیشه نیازی نیست مشتریان از محصولات شرکت خریداری کنند یا از خدمات استفاده کنند تا افیلیت در ازای تبلیغاتش مبلغی دریافت کند.

چرا که برنامه هر شرکتی متفاوت است و یک افیلیت (به صورت فردی یا گروهی) به روش‌های گوناگونی مبلغی دریافت می‌کند.

۱. پرداخت به ازای فروش

پرداخت به ازای فروش یک ساختار استاندارد در همکاری در فروش یا بازاریابی معرف است. در این روش، شرکت یا برند درصدی از فروش محصولات به واسطه استراتژی تبلیغات افیلیت پرداخت می‌کند.

به بیان دیگر، افیلیت باید مخاطبان را به محصول یا خدمات شرکت علامند کند و با این روش به گونه‌ای سرمایه گذاری کند تا خود نیز از فروش یا استفاده از محصولات بهره ببرد.

۲. پرداخت به ازای مشارکت مشتریان

پرداخت به ازای مشارکت مشتریان کمی پیچیده‌تر است. مشارکت مشتریان یعنی تعداد لایک، بازدید، نظرات و فروش مخاطبان از سایت یا صفحات اجتماعی شرکت.

در این روش افیلیت باید مخاطبان را تشویق کند تا وب سایت شرکت را مشاهده کنند و باعث فعالیت و مشارکت آنان در وب سایت یا صفحات اجتماعی شرکت یا برند شود.

همچنین این گونه مشارکت می‌تواند به صورت پر کردن فرم ارتباط با مشتری، ثبت نام در سایت، عضویت در خبرنامه یا دانلود یک نرم افزار یا یک فایل باشد.

۳. پرداخت به ازای کلیک

در روش پرداخت به ازای کلیک، افیلیت موظف است مخطبان را به کلیک بر وب سایت برند یا شرکت هدایت کند.

به بیان دیگر تبلیغات افیلیت باعث اشتیاق مخاطب می‌شود که مخاطب را از طریق وب سایت یا صفحه مجازی افیلیت به وب سایت شرکت هدایت می‌کند.

در این روش، هر چه میزان ترافیک وب سایت (تعداد رفت و آمد مخاطبان) شرکت یا برند افزایش یابد، مبلغ مشخصی به افیلیت پرداخت می‌گردد.

چرا روز به روز تعداد بازاریاب‌های افیلیت افزایش می‌یابد؟

امروزه تعداد بازاریاب‌های افیلیت در بازاریابی آنلاین بیشتر شده است. چرا که:
۱. همکاری در فروش «بازاریابی معرف» یک منبع درآمد همیشگی است

اگر شما یک شغل تمام وقت دارید، باید هر روز طبق یک ساعت معینی در محل کارتان حاضر شوید تا یک درآمدی کسب کنید.

شما در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» حتی در خواب هم می‌توانید درآمد کسب کنید. بنابراین همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یک منبع درآمد مناسب است.

با این حال شما همیشه باید تبلیغات خود را به صورت خلاقانه بیان کنید تا شاهد افزایش فروش شرکت باشید و درخواست‌های بیشتری به شما شود.

علاوه بر این، شما حتی پس از پایان تبلیغات خود، می‌توانید مبلغی دریافت کنید. چرا که ممکن است میزان فروش شرکت و مشارکت مخاطبان به واسطه شما روز به روز افزایش یابد.
۲. افیلیت نیازی به حمایت مشتریان ندارد

یک فروشنده مستقل یا یک شرکتی که محصولات خود را به مردم ارائه می‌دهد باید با مشتریان در ارتباط باشد و باید مطمئن شود که مشتری از محصولات و خدمات رضایت دارد.

با این حال در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» نیازی نیست که نگران رضایت مشتریان از محصولات و خدمات باشید. چرا که تنها وظیفه افیلیت ایجاد ارتباط میان مشتریان و شرکت است.

هنگامی که افیلیت ارتباط میان مشتریان و شرکت یا برند را ایجاد کرد، شرکت موظف است به نیاز مشتریان رسیدگی کند و رضایت آنان را جلب کند.
۳. افیلیت می‌تواند در خانه کار کند

اگر شما جزء کسانی هستید که از کار در اداره بیزار هستند، همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یک راه حل فوق‌العاده برای شما است.

شما می‌توانید در خانه کار کنید و در حالی که چای خود را می‌نوشید یک کمپین راه اندازی کنید. بنابراین با استراتژی مخصوص خودتان مشتریان را به شرکت هدف هدایت می‌کنید.

در واقع همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» همان شغلی‌ست که هیشه پیژامه خود را به تن دارید.
۴. همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

اکثر تجارت‌ها به منظور راه اندازی نیاز به سرمایه کلانی دارند تا محصولات و خدمات خود را تولید کنند و برای برند خود تبلیغات کنند.

بازایابی افیلیت باعث کاهش هزینه‌های یک کسب و کار می‌شود. بنابراین شما می‌توانید تجارت خود را با کمترین هزینه آغاز کنید.

چرا که هیچ قانونی به منظور قیمت گذاری در همکاری در فروش «Affliate Marketing» وجود ندارد و هزینه تبلیغات یک افیلیت میان او و شرکت کاملا توافقی است.
۵. همکاری در فروش ساده و انعطاف پذیر است

اگر شما به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار هستید، به سادگی می‌توانید اهداف مورد نظر خود را تعیین کنید و طبق برنامه‌های خودتان کار کنید.

بنابراین شما در حرفه خود مستقل هستید و می‌توانید مسیرتان را تعیین کنید، محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بر طبق ساعت دلخواه‌تان مشغول به کار شوید.

بنابراین صفر تا صد یک کمپین تبلیغاتی بر عهده خودتان است. علاوه بر این شما می‌توانید به تنهایی مشغول به همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» شوید یا در یک گروه کار کنید.
۶. هر چقدر کار کنید، همانقدر آش می‌خورید

اگر در یک کار تمام وقت مشغول شوید، حداقل باید هفته‌ای به مدت 48 ساعت کار کنید و همیشه یک حقوق ثابت دریافت کنید.

در صورتی که همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» به عملکرد شما بستگی دارد. یعنی به قول قدیمی‌ترها، هر چقدر کار کنید، همانقدر آش می‌خورید.

به بیان دیگر شما هر چقدر کار کنید، به میزان متفاوتی درآمد کسب می‌کنید. بنابراین همه چیز به خلاقیت کمپین شما و قدرت نوشتن‌تان بستگی دارد.

روش‌های مرسوم همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

مسئولیت اصلی یک بازاریاب افیلیت ایجاد ارتباط میان مخاطبان و شرکت است. از این جهت باید میزان مشارکت و فروش شرکت افزایش یابد.

با این حال روش‌های همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یکسان نیست و طیف متفاوتی دارد. بنابراین شما می‌توانید به روش‌های گوناگونی همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» را راه اندازی کنید.
۱. اینفلوئنسرها(Influesncers)

اینفلوئنسر یک فرد مستقل است که می‌تواند بر انتخاب مخاطبان تاثیر بگذارد و باعث افزایش فروش یک شرکت یا برند شود.

یک اینفلوئنسر می‌تواند تاثیر بسزایی در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» بگذارد. این افراد تعداد دنبال کننده (Followers) بالایی در صفحات اجتماعی خود دارند.

بنابراین به سادگی می‌توانند مخاطبان‌شان را به وب سایت، صفحه مجازی، وبلاگ و دیگر صفحات مجازی شرکت یا برند هدایت کنند.
۲. بلاگرها (Bloggers)

بلاگرها افرادی هستند که در موتور جستجوگر میزان جستجوی بالا و بیننده‌های بالایی دارند، بنابراین به سادگی می‌توانند میزان مشارکت و فعالیت وب سایت شرکت را افزایش دهند.

بلاگر محصولات یا خدمات برند را مشاهده می‌کند و نظر شخصی خود را با استفاده محصول یا خدمات در وبلاگ یا صفحه خود می‌نویسد.

بنابراین یک بلاگر باعث می‌شود میزان ورود افراد به سایت افزایش یابد و در نتیجه میزان ترافیک وب سایت بیشتر می‌شود.

بلاگرها نقش مهمی در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» دارند و در سراسر دنیا از بلاگرها به منظور افزایش فروش یک محصول و معرفی خدمات یک شرکت استفاده می‌کنند.
۳. لیست ایمیل

اگرچه ایمیل یک روش قدیمی به نظر می‌رسد، با این حال بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» است که باعث افزایش درآمد شرکت می‌شود.

برخی از افیلیت‌ها یک لیست ایمیل دارند که می‌توانند از این طریق به افزایش فروش محصولات و معرفی خدمات یک برند یا شرکت کمک کنند.

برخی از افیلیت‌ها نیز می‌توانند یک خبرنامه در ایمیل راه اندازی کنند که به محصولات وب سایت لینک دهند و باعث افزایش فروش شوند.

شما می‌توانید از طریق لیست ایمیل‌هایی که در دسترس دارید یک کمپین بسازید. از این رو هنگامی که یک تولید به روز شود یا یک محصول جدید تولید شود، در لیست ایمیل اعلام می‌کنید.
۴. وب سایت‌های بزرگ

وب سایت‌هایی که نرخ ترافیک یا عبور و مرور بالایی دارند، می‌توانند میلیون‌ها بیننده یا مخاطب را به خود جذب کنند.

این وب سایت‌ها می‌توانند از طریق طراحی یک بنر در سایت یا تولید یک محتوا، به سایت هدف لینک بدهند تا باعث جذب مخاطبان شوند.

از این جهت، این روش کمک می‌کند تا میزان مشارکت و فعالیت مخاطبان در وب سایت شرکت افزایش یابد. علاوه بر این میزان فروش و همچنین درآمد افیلیت را بالا می‌برد.
چگونه یک افیلیت موفق شوید؟
۱. مخاطبان خود را بشناسید

اگر می‌خواهید یک افیلیت موفق شوید، باید علایق جزئی مخاطبان خود را بشناسید و در آن راستا فعالیت کنید.

این اقدام کمک می‌کند تا کمپین همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» مشخصی راه اندازی کنید و تمام مسیرهای تبلیغاتی را به درستی بشناسید.

اگر بتوانید مخاطبان خود را به طور دقیق و کامل بشناسید، باید محتوای مورد علاقه آنان را تولید کنید و سپس در همان راستا تبلیغات خود را صورت دهید.
۲. شخصی سازی کنید

هیچ گاه تبلیغ محصولات یک برند یا خدمات یک شرکت تمامی ندارد. توصیه می‌کنیم تبلیغ محصولاتی را بر عهده بگیرید که به آن علاقه دارید و به آن اعتماد دارید.

سعی کنید کمپین‌های تبلیغاتی که راه اندازی می‌کنید به محتوای شما مرتبط باشد و با ارزش باشند تا مخاطبان و مشتریان به تبلیغات شما نیز اعتماد کنند.

بنابراین، با این روش نه تنها برند خود را شخصی سازی می‌کنید و اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنید، بلکه نرخ مشارکت و فعالیت مخاطبان را در وب سایت شرکت هدف افزایش می‌دهید.

همچنین شما می‌توانید از طریق ایمیل با بلاگرها یو اینفلوئنسرهای دیگر در ارتباط باشید. چرا که می‌توانید از آن‌ها در جهت افزایش موفقیت خود کمک بگیرید و از تجربیات‌شان استفاده کنید.
۳. محصولات و خدمات شرکت هدف را بشناسید

اگر می‌خواهید به عنوان یک بازاریاب افیلیت برای یک شرکت تبلیغات کنید، باید محصولات و خدمات شرکت هدف را بررسی کنید و بشناسید.

بنابراین شما می‌توانید تجربیات خود را از استفاده از محصولات و خدمات شرکت برای مخاطبان توضیح دهید و از دیدگاه خود مورد بررسی قرار دهید.

تبلیغات افیلیت تنها برای تبلیغات اجسام فیزیکی نیست. شما می‌توانید یک نرم افزار دیجیتال، یک سرویس رزرو آنلاین و خدمات دیگر را تبلیغ کنید.

همچنین شما می‌توانید یک محصول را با محصولات مشابه دیگر مقایسه کنید. با این حال به یاد داشته باشید، وظیفه شما افزایش مشارکت یا فعالیت مخاطبان در وب سایت شرکت است.
۴. از منابع متفاوتی استفاده کنید

به جای آنکه تنها روی یک کمپین، مانند کمپین ایمیلی تمرکز کنید، می‌توانید از منابع متفاوت دیگری استفاده بگیرید و کمک بخواهید.

برای مثال شما می‌توانید از یک وبلاگ پول ساز کمک بخواهید تا فروش و فعالیت درونی وب سایت شرکت را افزایش دهد.

شما باید چندین استراتژی در بازاریابی را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک از روش‌ها تاثیر بیشتری دارد و باعث افزایش فروش می شود.
۵. کمپین‌ها را با دقت انتخاب کنید

اگر یک محصول کیفیتی پایینی داشته باشد، مهم نیست که چقدر شما در بازاریابی مهارت دارید، طبیعتا درآمد کمتری از آن کسب می‌کنید.

بنابراین پیش از آنکه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید، با دقت محصول یا خدمات را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که کمپین شما باعث افزایش فروش می‌گردد.

زمان شما در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» ارزشمند است. بنابراین برای محصولی تبلیغ کنید که مطمئن باشید ارزش دارد و قابلیت فروش بالا را دارد.
۶. به‌روز باشید

در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یک رقابت تنگاتنگ است. اگر می‌خواهید یک بازاریاب افیلیت موفق باشید و در رقابت‌ها سربلند باشید، باید به‌روز باشید.

در واقع هر زمانی که می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید، باید تکنیک‌های تازه‌ای را بیاموزید و آن را به کار ببرید.

همیشه سعی کنید استراتژی و روش‌های تازه‌ای را بیاموزید و به‌روز باشید تا میزان مشارکت و فعالیت مخاطبان را در وب سایت یا صفحات مجازی شرکت یا برند افزایش دهید.

استراتژی‌های مورد نیاز همکاری در فروش (Affiliate Marketing) چیست؟
۱. تنها محصولاتی را توصیه کنید که کاملا آن‌ها را می‌شناسید

اگر می‌خواهید در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» موفق شوید، باید اعتماد مخاطبان تان را جلب کنید. اگر می‌خواهید مخاطبان‌تان را از دست بدهید، محصولاتی که پیش از این مصرف نکرده‌اید یا مورد علاقه مخاطبان‌تان نیست را توصیه کنید!

هیچ گاه به طور مستقیم به مخاطبان‌تان پیشنهاد خرید محصولی را ندهید. چرا که وظیفه شما تنها معرفی است.

هر چه برای خرید یک محصول و استفاده از خدمات یک برند یا شرکت پا فشاری کنید، نتیجه عکس می‌گیرید و مخاطبان‌تان را از دست خواهید داد.
۲. فقط یک محصول را تبلیغ نکنید

همه شانس‌هایتان را یک جا استفاده نکنید. اگر تنها یک محصول از یک شرکت را تبلیغ کنید، تکراری می‌شوید و حوصله مخاطبان‌تان را سر می‌برید.

همچنین ممکن است تنها فروش یک محصول را بالا ببرید و مشارکت و فعالیت در صفحات دیگر وب سایت خالی باقی بماند.

اگر می‌خواهید در حرفه خود موفق شوید، سعی کنید با برند یا شرکت‌های متفاوت همکاری کنید و محصولات متفاوتی را تبلیغ و معرفی کنید.
۳. روی منبع ترافیک وب‌سایت تمرکز کنید

شما باید بدانید ترافیک وب سایت یا صفحه مجازی‌تان از چه منبعی است. در این صورت به سادگی می‌توانید از همان بخش تبلیغات شرکت‌های دیگر را انجام دهید.

شما تنها نباید روی ترافیک وب سایت شرکت هدف تمرکز کنید. ترافیک وب سایت شما نیز تاثیر بسزایی بر موفقیت شما در همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» دارد.

منبع ترافیک وب سایت می‌تواند به صورت پرداختی، از طریق شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل باشد. شما می‌توانید منبع ترافیک وب سایت خود را در گوگل انالیتیکس مشاهده کنید

همکاری در فروش فایل

همکاری در فروش فایل (file affiliate) یک طرح برای فروش فایل‌های قابل دانلود با تعامل چند نفره است که توسط سیستم‌های همکاری در فروش فایل ارائه می‌گردد به وبسایت ها یا نرم‌افزار هایی گفته می‌شود که در آن، فرد انسانی، محصولات مجازی قابل دانلود کردن دیداری، شنیداری، خواندنی و … را با همیاری فرد یا افرادی دیگر به‌فروش می‌رساند یا برای به‌فروش رساندن آن‌ها تلاش می‌کند. این فایل‌ها می‌توانند طرح‌های گرافیکی، پوسته‌ها و اسکریپت ها برای وبسایت، فایل‌های نرم‌افزاری، نرم‌افزارها، لایسنس‌ها، فایل‌های آموزشی خواندنی، ویدئویی یا صوتی و… باشند. متقاضی محصولات، می‌تواند با پرداخت مبلغ فایل، بلافاصله پس از پرداخت آنلاین محصول مربوطه را دانلود کند.

همکاری در فروش فایل با ۲ استراتژی عمده پیش می‌رود که عبارتند از:

۱) همکاری دوسویه در فروش فایل

۲) همکاری سه‌سویه در فروش فایل

که به تشریح هر یک می‌پردازیم.

همکاری دوسویه در فروش فایل

در نوع اول سیستم‌های همکاری در فروش فایل دوسویه، تمامی محصولات توسط مدیریت وبسایت یا نرم‌افزار برای فروش قرار می‌گیرد. یعنی مدیر طرف اول همکاری است.

طرف دوم همکاری فردی است که با عضویت در سیستم، از یک پنل کاربری هوشمند و شخصی بهره‌مند شده و کد محصولات با شناسه مربوط به خود را می‌تواند از طریق پنل خود دریافت کند و به تبلیغ محصول به روش‌های مختلف بازاریابی بپردازد.

در این سیستم‌ها، سود هر بار فروش هر محصول با درصدهای از پیش تعیین شده تنها بین دو نفر، مدیر و بازاریاب تقسیم می‌شود و در پنل آن‌ها ثبت می‌گردد.

در نوع دوم سیستم‌های همکاری در فروش فایل دوسویه، اعضای وبسایت می‌توانند فایل‌های قابل دانلود خود را در وبسایت به فروش بگذارند. در این سیستم‌ها بازاریابی وجود ندارد و فایل از طریق فروشگاه اصلی وبسایت یا فروشگاه‌های زیر دامنه‌ای متعلق به فروشندگان به فروش می‌رسد.

همکاری سه‌سویه در فروش فایل

در این سیستم‌ها، امکاناتی وجود دارد که اعضا می‌توانند، فایل‌های قابل دانلود خود را برای فروش در سیستم قرار دهند. عضوی که فایل را برای فروش در سیستم قرار می‌دهد، فروشنده نامیده می‌شود و همچنین عضوی که فایل فروشنده را به فروش می‌رساند، بازاریاب نامیده می‌شود. مدیریت وبسایت و بازاریاب، درصد مشخصی از هربار فروش هر فایل را دریافت می‌کنند و عمده سود فروش برای فروشنده است.

خلاصه همکاری در فروش یا بازاریابی معرف (Affiliate Marketing)

همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یک راه حل ساده برای کسانی‌ است که می‌خواهند میزان درآمد خود را از طریق تبلیغات شرکت یا برندهای دیگر کنترل کنند.

بازاریاب‌های افیلیت نیازی ندارند که نگران تولید و فروش محصولات خود باشند، چرا که تنها برای محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر تبلیغات می‌کنند.

موفقیت این شغل به مهارت بازاریابی و خلاقیت بستگی دارد. بنابراین شما می‌توانید شغل همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» را به عنوان شغل تمام وقت یا نیمه وقت خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *