محصولات و فایل های رایگان

آموزش سریع زبان برنامه نویسی پایتون

آموزش سریع زبان برنامه نویسی پایتون

کتاب آموزش سریع زبان برنامه نویسی پایتون به زبان فارسی پیش روی شماست .

موضوع کتاب: برنامه نویسی

سطح آموزش: مقدماتی

حجم فایل: 9.52 مگابایت

مقدمه آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

آموزش زبان پایتون را از کجا شروع کنیم ؟ به دنیای جذاب برنامه نویسی خوش آمدید . در آموزش زبان پایتون قصد داریم به صورت خلاصه و مفید ، ولی در عین حال کاربردی شما را با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا کنیم . قبل از شروع و کدنویسی به یکسری سؤالات رایج پاسخ می‌دهیم.

پایتون چیست ؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا می‌باشد که توسط گودیو ون روزوم در اواخر دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد . زبان از نظر کدنویسی خوانایی بالایی دارد و در عین حال سادگی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل برنامه نویسان را قادر می‌سازد تا به سرعت برنامه‌های خود را توسعه دهند .

شبیه بسیاری از دیگر زبان‌های برنامه نویسی پایتون به زبان انگلیسی نوشته شده و در نتیجه کامپیوتر قادر به درک آن نمی باشد . در نتیجه برای تفسیر آن ابتدا بایستی توسط مفسر تفسیر گردد . در نتیجه قبل از آغاز کدنویسی بایستی آن را بر روی سیستم خود نصب کنیم . نحوه نصب پایتون بر روی سیستم را در درس‌های بعدی توضیح خواهیم داد
علاوه بر این برخی ابزارهای سوم شخص وجود دارند مثل Py2exe یا Pyinstaller که شما را قادر می‌سازد تا کد پایتون خود را در قالب یک فایل اجرایی بسته بندی کنیم و بدون نیاز به نصب مفسر بر روی سیستم برنامه را اجرا کنیم

چرا پایتون ؟

تعداد زیادی از زبان‌های برنامه نویسی موجود هستند مثل C یا ++C یا جاوا . خبر خوب این است که همه زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا بسیار شبیه هم هستند و تفاوت آن‌ها فقط در سینتکس بکار برده شده و کتابخانه‌های در دسترس و نحوه دسترسی به این کتابخانه‌ها می‌باشد . یک کتابخانه مجموعه‌ای از منابع و کدهای از قبل نوشته شده است که ما می‌توانیم از آن استفاده کرده تا برنامه‌های خود را بنویسیم . اگر شما بتوانید یک زبان برنامه نویسی را به خوبی یاد بگیرید ، به راحتی می‌توانید زبان‌های دیگر را هم فرا بگیرید . اگر در زبان برنامه نویسی جدید هستید ، پایتون مرجع بسیار خوبی برای شروع می‌باشد .
یکی از ویژگی‌ها کلیدی پایتون سادگی آن می‌باشد که موجب می‌شود برای تازه کارها یادگیری آن بسیار آسان شود . بیشتر برنامه‌ها در پایتون نیازمند خطوط کد بسیار کمتری هستند . به علاوه پایتون دارای منابع عظیمی از کتابخانه‌های سوم شخص می‌باشد که قابلیت‌های این زبان را گسترش می‌دهد . همین بکاربردن خطوط کمتر و خلاصه بودن دستورات موجب می‌شود که خطاهای برنامه نویسی و زمان مورد نیاز برای توسعه برنامه به شدت کاهش یابند . همچنین پایتون را می‌توان به منظور انجام وظایف گسترده ای از جمله نوشتن برنامه‌های دسکتاپ ، برنامه‌های پایگاه داده ، برنامه نویسی شبکه ، برنامه نویسی بازی ، برنامه نویسی وب و حتی برنامه نویسی موبایل استفاده کرد .
پایتون یک زبان برنامه نویسی کراس پلتفورم می‌باشد . به این معنی که کدنوشته شده در یک سیستم عامل مثل ویندوز در دیگر سیستم عامل ها مثل لینوکس و مک نیز بدون تغییر کارخواهد کرد .

چرا ما زبان پایتون را برای یادگیری انتخاب کرده‌ایم ؟

پایتون مهم‌ترین زبان برنامه نویسی در زمینه امنیت می‌باشد و اکثر برنامه‌های امنیتی از این زبان استفاده می‌کنند . ساختار پایتون و کتابخانه‌های موجود در آن به نحوی طراحی شده‌اند که به منظور ساخت برنامه‌های تحت شبکه بسیار کاربردی هستند . پس برای یادگیری زبان پایتون برای متخصصان امنیتی یک ضرورت به شمار می‌رود .

آموزش زبان پایتون را چگونه و از کجا می توانیم آغاز کنیم ؟

شما با گذراندن این دوره یک شناخت جامع از زبان برنامه نویسی پایتون پیدا می کنید و می توانید به سادگی شروع به کدنویسی پایتون کنید . این دوره که برگرفته از کتاب آموزش سریع پایتون می باشد کار یادگیری را برای شما آسان کرده و تا اندازه زیادی در زمان شما صرفه جویی می کند.

کتاب آموزش پایتون در پیش روی شماست . نام کتاب آموزش سریع پایتون می باشد .پایتون یکی از ساده ترین و رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که برنامه نویسان و متخصصان امنیتی از آن به منظور توسعه برنامه های نفوذ و تست و برنامه های شبکه از آن استفاده می کنند . پایتون همچنین به منظور نوشتن برنامه های دسکتاپ و وب بکار می رود . عنوان کتاب آموزش پایتون در یک روز و به روش سریع می باشد . منظور از این عنوان یادگیری سریع و کاربردی پایتون می باشد .

هدف کتاب آموزش پایتون

هدف از کتاب آموزش سریع پایتون یادگیری اصول اولیه و پایه ای زبان برنامه نویسی پایتون در کمترین زمان ممکن برای مبتدیان به ساده ترین شیوه ممکن می باشد .کتاب آموزش سریع پایتون ترجمه یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های آموزش پایتون می باشد .

کتاب آموزش سریع پایتون شامل فایل های تمرینی می باشد که برای راحتی کار شما در قالب فایل هایی جداگانه به صورت دسته بندی شده ارایه شده است .

ریز مطالب کتاب آموزش سریع پایتون

    فصل اول : درباره پایتون
پایتون چیست ؟
چرا پایتون ؟
چرا ما پایتون را انتخاب کرده ایم ؟

    فصل دوم : آماده پایتون شوید
نصب مفسر پایتون
استفاده از پایتون شل و IDLE به منظور نوشتن اولین برنامه

    فصل سوم : دنیای متغیرها و عملگرها
متغیرها چه هستند ؟
نام گذاری یک متغیر در پایتون
علامت واگذاری
عملگرهای اصلی
دیگر عملگرهای واگذاری

    فصل چهارم : انواع داده ای
انواع داده ای
نوع داده ای اینتجر
نوع داده ای فلوت
نوع داده ای رشته ای
توابع درون ساخت رشته ای
فرمت دهی رشته ها با عملگر %
فرمت دهی رشته ها با تابع Input
تایپ کستینگ
نوع داده ای لیست
نوع داده ای تاپل
نوع داده ای دیکشنری

    فصل پنجم : برنامه خود را تعاملی کنید
تعاملی کردن برنامه خودتان
تابع input
تابع print
کوتیشن سه تایی
عبور از کاراکترها

    فصل ششم : ایجاد انتخاب ها و تصمیم ها
ایجاد انتخاب و تصمیم
عبارات شرطی
عبارت شرطی if
عبارت شرطی Inline if
حلقه for
حلقه while
کلمه کلیدی break
کلمه کلیدی continue
عبارت کنترلی try, except

    فصل هفتم : توابع و ماژول ها
توابع و ماژول ها
توابع چه هستند ؟
تعریف توابع خودتان
حوزه متغیرها
واردکردن ماژول ها
ایجاد ماژول های خودتان

    فصل هشتم : کارکردن با فایل ها
کارکردن با فایل ها
بازکردن و خواندن فایل های متنی
استفاده از حلقه برای خواندن فایل های متنی
نوشتن در یک فایل متنی
بازکردن و خواندن فایل های متنی با buffer size
بازکردن و خواندن و نوشتن فایل های باینری
حذف و تغییر نام فایل ها

دانلود رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *